דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פשיטת רגל ואתם 

מאת    [ 09/08/2010 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2081 פעמים ]

 

הליך פשיטת רגל  נועד עבור עסקים שנקלעו לקשיים כלכליים, שאין להם דרך לפתור אותם. במלים אחרות פשיטת רגל נועדה עבור בתי עסק שקיבלו הלוואות ואין להם דרך להחזיר אותן. הליכי פשיטת רגל הם אימתם של הבנקים ומוסדות פיננסיים אחרים המעניקים הלוואות לבתי העסק. החשש מפשיטת רגל של הלווים, זו בדיוק הסיבה לבדיקות שמבצע הבנק לפני מתן הלוואה.

פשיטת רגל איננה הליך פשוט, אלא תהליך מורכב העובר דרך בית משפט. המטרה של הכרזה על עסק כפושט רגל היא מצד אחד להבטיח החזרת חובות מרבית לכל הנושים, אך במקביל לאפשר לאותו אדם להתקיים ואולי אפילו לפתוח דף חדש מבחינה עסקית. בעלי עסקים בקשיים מעדיפים לפנות להליך פשיטת רגל בדרך כלל, אך הנושים יעשו הכול כדי למנוע מהחייב לפנות לתהליך זה, משום שהמשמעות היא אבדן חובות. לפני משפט פשיטת רגל ובמהלכו, בעל העסק צפוי לעמוד בפני לחצים שונים מצד הנושים, כמו למשל עיכוב יציאה מהארץ.

החשש הגדול של הבנקים ושל בית המשפט הדנים במשפטי פשיטת רגל זה שאנשי עסקים לא הגונים יפתחו חברות קש, יבקשו הלוואות ויכריזו על עצמם כפושטי רגל. פעולה מסוג זה היא רמאות אמיתית, והיא פוגעת בטווח הרחוק בבעלי עסקים הגונים הסובלים מקשיים אמיתיים. מסיבה זו, המבקש להכריז על עצמו כפושט רגל חייב להוכיח שפעל בתום לב ונקלע לצרות אמיתיות שנבעו כתוצאה מהחלטות עסקיות שגויות או הרעת המצב הכלכלי במשק. בעל העסק צריך להוכיח שהוא לא מנסה להרוויח על גבם של הנושים.

משרד עורכי דין מעניק סיוע לא רק לאנשים שרוצים להכריז על עצמם כפושטי רגל, אלא גם לנושים, שצפויים להפסיד את כספם כתוצאה מההליך. תפקידו הראשון של עורך הדין הוא למנוע הכרזת פשיטת רגל על בית עסק שלא פעל בתום לב. במידה ובית המשפט השתכנע לאפשר לבעל העסק לפנות להליכי פשיטת רגל, על עורך הדין לוודא לפחות שהלקוח שלו יקבל את מקסימום הכספים המגיעים לו.

הוכחת כוונות אינה פשוטה כלל וכלל. ניתן לסתור כל טענה שמעלים, ולכן חשוב לפנות אל משרד עורכי דין שמתמחה בהליכי פשיטת רגל. עורך דין טוב מכין היטב את התיק וצופה מראש בעיות פוטנציאליות.

קיימת העדפה ברורה בהליך פשיטת רגל של חברה או בית עסק בכל הנוגע בחלוקת הנכסים שנותרו אחרי הפירוק. הראשונים לקבל את כספם הם עובדי החברה, אחריהם הלווים ורק לבסוף בעלי המניות. יחד עם זאת, ייצוג בלתי הולם של אחד הצדדים במשפט פשיטת רגל עלול לפגוע בזכויותיו של אותו צד. לכן כל צד צריך לפנות למשרד עורכי דין, זאת כדי להבטיח ייצוג הולם בבית משפט שידון בהליך פשיטת רגל הרלוונטי לו.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב